- Alla olika genrer

Väldigt länge sen jag skrev här senast. Väldigt mycket som hänt sen sist. Som alltid när jag väl skriver. 
 
 
För det första så passerade sommaren otroligt snabbt. Gjorde otroligt mycket men ändå verkligen inget alls. 
Strosade runt och bara mådde bra, för det mesta. Var social med alla mina underbara. Många sallader ute på bryggor och gräsmattor. Långa nätter och mycket skratt. En av mina bästa sommrar någonsin. 

I slutet av den drog jag och Johan ner till Linus i Luxemburg för 10 dagar fyllda med aktiviteter. Många banker, nästan bara banker faktiskt. Mysig stad och öl på fat hemma. Massvis med regn och blixtar, men vad gjorde det när jag hade två av mina bästa vid min sida? Vi erövrade Clausen och intog staden med storm. Nätterna bestod av poddar och långa samtal om både det ytliga och det djupa.
 
Jag visste ingenting om min framtid när jag åkte dit. Låg på reservplats till alla mina ansökningar. Var livrädd för att kanske behöva söka ett jobb som jag inte trivs på bara för att få en inkomst. Ville verkligen inte åka hem, kunde ha stannat i luxbubblan för alltid. 

Men det fick jag inte. Så jag kom hem igen. Stressade över hösten. 
Men så kom mejlet som förändrade allt torsdagen veckan efter vi kommit hem. Mejlet som fick mig att hoppa och skrika av lycka. "Till dig som blivit antagen på din reservplats till Music & Event Management...". Följande vecka spenderades då till att säga hejdå till alla fantastiska människor hemma och, såklart, packa ner mina 21 år i lådor.

Att kvällen innan avfärd med avskedsfest var jobbig är ett faktum. Det är inte lätt att lämna ett ställe där en trivs så otroligt bra. Där en har hela sin trygghet. Det är heller inte lätt att lämna sin bästa vän och själsfrände för 3 år. Inte många gånger jag gråtit så mycket som jag gjorde den natten. Sömn blev det inget av.
Dessutom skulle jag flytta ihop med någon som jag aldrig någonsin träffat men som jag visste skulle gå i min klass. 

Söndag den sista augusti flyttade jag trots allt till Hultsfred och måndag den 1a september blev jag officiellt hultsfredsbo. Om jag trivs? Att jag gör! Programmet är sjukt kul, skolan är den tuffaste skolan jag sett i mitt liv och alla människor är underbara! Min roomie äger och jag älskar mitt rum och vår lägenhet. Över 50 nya vänner under de två första veckorna, nollningsveckorna, som förövrigt var helt galet roliga!
 
 
Vi partajar, hänger i vår übertuffa skola och lyssnar galet mycket på all slags musik. Hultsfred må vara litet, men ooh vad det levererar.
Jag har hittat mitt kall. Jag har insett att det är exakt det här jag vill göra för det är det här jag är bra på. Jag kan det här och möjligheterna är så otroligt stora.

Finns så otroligt mycket att skriva om dessa 6 veckor som jag nu bott här men inlägget skulle ta flera dagar att läsa så jag tar allt bit för bit. 

Men igen. Jag trivs. Otroligt bra. 
 
 
Roomie är hemma (alltså inte hemma här, utan hemma hos mor och far) över helgen så idag tog jag mig till det legendariska festivalområdet för lite egentid. Sjön var stilla och reflektionerna av himlen och stadsljuset helt fantastiska. 

På fredag har vi vår första tenta. Så den här veckan kommer gå åt till studier från tidig morgon till kväll. Ser på nått sätt fram emot det. För att studera är så mycket roligare än att jobba med på en hemsk kundservice där en bara vill sparka alla som ringer. 
 
Dags att sova nu, ny dag redan och framtiden kallar på mig. 
XX
1 Neah:

skriven

Wiho, äntligen lite uppdatering! Du verkar ha det helt fantastiskt. Saknar dig!!!

2 CL:

skriven

Skönt att höra att du har mjuklandat i smålandsskogen.
Mejla över din snigelpostadress till mig.
Sköt om dig
C.

Kommentera här: